lørdag den 20. april 2013

Hvis jeg skulle begynde at blogge - hvad skulle min blog så omhandle?

Jeg har sat mig for at komme det nye paradigme lidt nærmere - nemlig hele det sociale medie samfund og det inkludere også blogging. I den forbindelse er jeg på en lille rejse rundt for at se på de forskellige applikationer, websites og systemer samt integrationen i mellem disse. 

Christian Mørck som blogger?

Umiddelbart ser jeg ikke mig selv som Blogger - idet jeg er optaget med at klare dagens opgaver og at leve livet i nuet. Men i givet fald - hvad skulle min blog så omhandle?



Tjaa - det første man vel som "blogger" skal gøre sig klart er vel:

Hvorfor skriver man og hvad er formålet? 
At skrive er en god proces til at få tankerne fra den mentale tilstand ned på "papir" for derved at opnå mere klarhed og fred. Og så kan det være en fordel at få oplevelser og tanker skrevet ned inden hr. Alzheimer kommer forbi...:-)

Hvem skriver man til?
Tjaa - skriver man til sig selv? Eller dem derude i cyperspace der måtte ligge vejen forbi? Hmm aner det ikke. Jeg er af mine omgivelser flere gange gjort opmærksom på - at "jeg er dem" og at "de er mig". Så hvis vi alle sammen er >hinanden< eller tæt forbundet, så skriver man vel til sig selv et eller andet sted SMIL.

Hvad vil man opnå med det?
Hvis jeg skulle begynde at skrive på en blog ville det nok være at tage udfordringen op med at forsøge at sprede smil, glæde og inspirere samt motivere læserne med nogle af de eventyrrejser og livserfaringer jeg selv har opnået på rejsen i denne inkarnation. Hvis man skriver til andre mennesker (os) - så har man vel også ansvaret for at indholdet er positivt, konstruktivt, oprigtigt og ikke mindst kærligt. For hvem ønsker at sprede gylle, negative vibes og fordummende indhold til sine omgivelser?

Hvad skal udbyttet være for læseren?
Underholdning er det første der falder mig ind, men helt fantastisk hvis man i virkeligheden kunne opnå at læseren ved at læse om ens egne oplevelser, erfaringer, refleksioner og holdninger måske kunne inspireres eller motiveres. Men et grin eller smil bør være minimum - ellers kan det vel være lige meget alt sammen. Men hvordan gør man det? Hmmm, jeg har ikke prøvet at blogge før - så det må vel komme an på en prøve...Det går meget godt ude i den virkelige verden med 1:1 samtaler - men at formå at gøre det ved skrift - det er en udfordring. En udfordring som jeg måske vil tage op.

I´m happy - Please respect me - I love you - Thank you.

Jeg ønsker dig en velsignet dag med overflod af glæde og kærlighed.

Krammer fra Frederiksberg


Ingen kommentarer:

Send en kommentar